5.A / 5.B - Anglický jazyk                  skupinka: Mgr. et Mgr. Martin Polách

Úkoly na týden: 25.5.2020 - 29.5.2020 pro žáky, kteří pokračují ve výuce distanční formou (z domova)
Úkoly budou zadávány zde. Budou korespondovat s prací žáků ve škole. Na stránkách je najdete vždy ve středu.


Milí žáci,

Moc vám děkuji za výbornou spolupráci a kvalitní přístup k plnění školních povinností. Udělali jste mi tímto přístupem radost a zároveň jste mne upevnili v přesvědčení, že se z vás za ty tři roky, co společně " spíkujem, vrajtujem a intervijujem," stali samostatní, tvořiví, uvědomělí, ochotní, spolehliví, pracovití ... ... ... a v angličtině pokročilí žáci. Někteří z vás udělali také velký pokrok v oblasti budování svého charakteru a celkové osobnosti.
Dále, od 25.5.2020, bude většina z vás pokračovat ve škole. Ve školních skupinkách se však nebudeme potkávat osobně. Vždy vám vyučující jednotlivých skupinek rozdají korespondenci ode mě. Bedlivě si přečtěte zadání a instrukce. Na úkolech pracujte samostatně... Popřípadě si můžete ve skupince pomoci. Můžete také využít radu dohlížející pedagožky. Možná se někdy potkáme na chodbě a úkoly prokonzultujeme. Chtěl bych, abyste si práci splnili ve škole a doma již měli pohov. Úkoly si budu vybírat a psát vám zpětnou vazbu k jednotlivým cvičením. Stejně tak se můžete i vy, prostřednictvím pracovních listů, na něco zeptat atd... Pokud si s některým cvičením nebudete vědět rady, klidně mi napište a já vás navedu ke správnému řešení. Nemusíte nutně stihnout všechna cvičení... Ale pracujte, jak nejlépe zvládnete. Děláte to pro sebe (a také, abyste mi udělali radost).

Zůstanou pouze týdenní výzvy - CHALLANGE, které jsou dobrovolné a zaberou cca 3 minuty. Najdete je na stránkách vždy od pondělí (večerní hodiny) do pátku.

Dva žáci, kteří budou pokračovat z domova, dostanou obdobná zadání vždy ve středu. Budou pokračovat systémem, kterým pracovali do nynější doby.

Jmenovitě bych chtěl pochválit zejména: Lukáše, Štěpána, Martina, Ríšu, Vojtu, Viléma, Denise, Erika, Libuši, Míšu, Alexandru, Tamaru, Lucii a Julii. 

 Děkuji a držím vám palce. YOUR ENGLISH TEACHER



Úkoly na týden: 18.5.2020 - 22.5.2020

Chválím vás za velmi početné zapojení do challange minulého týdne.

TOP 6 PLAYERS:


Tento týden na vás čeká další dobrovolná challange. CHALLANGE 3 : VOCABULARY AND GRAMMAR 

Obsahuje 10 úkolů. Zabere vám cca 3 minuty. Dobře čtěte zadání. 

Každý z vás má pouze jeden pokus!!! Uděláte-li chybu, pracujte dále... Aktivita slouží k procvičování ... 
Příští týden vám zde napíšu jméno vítěze soutěžní výzvy - AJ z tohoto týdne. Odkaz bude k dispozici od pondělí (18.5.2020 - 16:00) do pátku (22.5.2020 - 24:00).
Držím palce!



...Úkoly z pracovního sešitu: Activity book / PAGE: 33, EXERCISE: 4 - PAGE 34, EXERCISE:5 - PAGE:35, EXERCISE:7

Kde jsou tatínkovy brýle?  Pokud je najdete, napište odpověď do formuláře.


Úkoly na týden: 11.5.2020 - 15.5.2020

...WINNERS - CHALLANGE z minulého týdne... Gratulace!!!

... Tento týden je připravena druhá soutěžní výzva - AJ - CHALLANGE 2 : THE TIME. Před spuštěním challange doporučuji zopakovat slovíčka spojená s určováním časových údajů v AJ. (half, past, to, o´clock, quarter ...)

Počítají se zde správné odpovědi i rychlost těchto odpovědí. Po kliknutí na odkaz se přihlásíte - Napíšete do kolonky: "Enter nick name" = SVÉ JMÉNO A PRVNÍ PÍSMENO Z PŘÍJMENÍ. Poté kliknete na tlačítko OK, go! Mezi otázkami se pohybujete přes tlačítko NEXT ( další). Vybíráte pouze ze dvou možností TRUE (pravda) x FALSE (lež)
Každý z vás má pouze jeden pokus!!! Uděláte-li chybu, pracujte dále... Aktivita slouží k procvičování ... Hra vám zabere maximálně 3 minuty a 30 vteřin.
Příští týden vám zde napíšu jméno vítěze soutěžní výzvy - AJ z tohoto týdne. Odkaz bude k dispozici od pondělí (11.5.2020 - 7:30) do pátku (15.5.2020 - 24:00).
Držím palce!
Soutěžní výzva - AJ2 - CHALLANGE2 - THE TIME: ZDE
*** Na videu se můžete podívat, jak je srandovní, když lidé nepoznají hodiny ani ve své rodné řeči :D - VIDEO



Úkoly : 4.5.2020 - 7.5.2020

... Doufám, že jste si užili prodloužený víkend.

... Odpovědi na otázky - MY FAVOURITE ROOM - byly super. Šlo mi zejména o správné použití gramatiky, a to jste zvládli. U pochopení textu to bylo horší:) Uvedenou frázi je totiž nutno překládat s uvědoměním si určité nadsázky. To ale dělá celému vašemu ročníku problém i v ČJ.  I just made the whole place up for my school essay. - Většina z vás ale výborně pochopila... Věta sděluje, že jedinec si z nás vystřelil a toto místo popisoval jen ve svých představách ( vymyslel si jej...). Jedná se tedy o popis jeho vysněného domu - Jak nadpis napovídá: MY DREAM HOME. 

... V souboru uvádím odpovědi a hodnocení vaší práce na MINIREVIEW z minulého týdne. Moc vás chválím. Pěkná práce....
Pročtěte si mé poznámky a když budete mít čas, můžete si jej třeba otevřít znovu... Nechávám jej online ještě týden.

... Následující týdny vám zde přidám vždy jednu dobrovolnou soutěžní výzvu - AJ. Bude se týkat slovíček, gramatiky a řady jiných....
Bude na vás čekat kvíz s různými otázkami. Počítají se zde správné odpovědi i rychlost těchto odpovědí. Po kliknutí na odkaz se přihlásíte - Napíšete do kolonky: "Enter nick name" = SVÉ JMÉNO A PŘÍJMENÍ. Poté kliknete na tlačítko OK, go! Mezi otázkami se pohybujete přes tlačítko NEXT ( další).
Každý z vás má pouze jeden pokus!!! Hra vám zabere maximálně 3 minuty a 30 vteřin.
Příští týden vám zde napíšu jméno vítěze soutěžní výzvy - AJ z tohoto týdne. Odkaz budu k dispozici od pondělí (4.5.2020 - 12:30) do pátku (8.5.2020 - 24:00).
Držím palce!
Soutěžní výzva - AJ1 - THE HOUSE: ZDE       (Zatím je to velmi vyrovnané.)

Zde jsou odkazy na různá témata, na která jsme v AJ narazili. Máte-li chvilku čas, omrkněte...

Nemusíte opět rozumět všem slovíčkům... Zaměřte se na pochopení (na základě jednotlivých slovíček). Nemusíte sledovat všechna videa!!!  VIDEO 1 -  Britain festivals        VIDEO 2 - Britain sports     VIDEO 3 - United Kingdom - top 10 Facts

Zde můžete napsat, zda jste něco sledovali a jak jste videu porozuměli? ... lehké, těžké... atd...


Úkoly 27.4.2020 - 30.4.2020

...Opět vás chválím.  Výborná práce. Myslím, že učivo, na němž jste pracovali v Activity book, jste velmi dobře pochopili.

 Pokud by si ale někdo nevěděl s nějakým cvičením rady, piště na mail. Všechna cvičení a jejich řešení z Activity book vám zde dám příští týden.

 Tento týden vás čeká pouze jeden poslech a opakovací slíbený testík - MINIREVIEW.

Book: PAGE seventy-eight/ EXERCISE 2 - Listen to the poem and then read it. Prve si najděte význam slovíček v oranžové tabulce a klidně tužkou poznamenejte do učebnice. (Slovíčka: Describing a room/a flat) - v SOUBORU: Vocabulary. Zatím je není třeba přepisovat do slovníčků. Následně si poslechněte uvedenou báseň a poté ji pročtěte. Zkuste se zamyslet nad významem věty v 5. sloce: I just made the whole place up for my school essay. - Do formuláře napište, co podle vás tato věta znamená.

Při volném překladu básně pracujte s kontextem věty. Není třeba znát každé slovíčko. Pracujte s kritickým myšlením a uvědoměním si významu věty z jejího kontextu.

Answer the questions - english.  a) What is your favourite room? b) What do you usually do there?  Odpověz na tyto o tázky. (sám/sama za sebe)

... Tento týden na vás čeká  online opakování učiva. ... Po kliknutí na červený nápis MINIREVIEW se dostanete do slíbeného opakování učiva AJ. 

Opakování neberte jako test. Slouží především pro mne k ověření, zda (a v jaké míře) jste látce, kterou opakujeme porozuměli.

... Opakování obsahuje 10 úkolů. Zabere vám v průměru cca 10 - 15 minut. ... PRACUJTE SAMOSTATNĚ. Na opakování si najděte čas a klid. Výsledky budou i pro vás výbornou informací o tom, zda učivo dobře chápete. ... Toto opakování můžete vyplnit pouze jednou. ... Dobře si pročtěte jednotlivá zadání úkolů.
Těším se na vaše super výkony. Držím palce.
VSTUP DO TESTU: MINIREVIEW    
(Opakování bude k dispozici od pondělí 27.4.2020 (15:00) do soboty 2.5.2020 (24:00).


Úkoly na týden: 20.4.2020 - 24.4.2020


... Tento týden se zaměřte zejména na zájmena: 
 POSSESSIVE PRONOUNS - PŘIVLASTŇOVACÍ ZÁJMENA. Pročtěte si soubor níže.

... Následně vyplňte úkoly z Activity book - PAGE/EXERCISE : 28/1, 2, 3 - 29/4, 5, 6 - opakování slovní zásoby.
... Na závěr si vyzkoušejte cvičení z Activity book - PAGE: 31/ EXERCISE:7, ve kterém doplňujete právě přivl. zájmena. Pracujte
 klidně s učebnicí či přehledem, který jsem vám poslal. Zkuste si vytvořit dvojice: 

JÁ - MŮJ, TY - TVŮJ .... I - MY, YOU - YOUR ....

S učivem jsme již pracovali. Neměl by to být problém.

... Příští týden si napíšeme malé online opakování.  Pěkný týden.



Úkoly 14.4.2020 - 17.4.2020

...Book: PAGE 74/EXERCISE 3: Listen to the text about Mia´s house. Answer the questions. Ústně odpověz na otázky a-e, (Klidně si poslechni ukázku několikrát.)

a) Kolik lidí žije v domě? b) c) Kolik pokojů je v horním/dolním poschodí? d) Kde je pokoj, který patří dívce z poslechu? e) Co vidí její prarodiče z jejich ložnice?   

...Book: PAGE 75/EXERCISE 6: ÚSTNĚ - Pokus se za pomoci obrázku a poslechu o popis jejího domu. (cca 8 vět)

...Book: PAGE 77/ PREPOSITIONS OF PLACE - Předložkám, které se vztahují k místům (popisu polohy a pod.) jsme se detailně věnovali minulý rok. Příští týden tuto znalost zužitkujeme. Zde se s nimi opět setkáváme. Projdi si  jednotlivé předložky v tabulce a ústně si je přiřaď k obrázkům a-g. Uvědom si rozdíl: BETWEEN / IN THE MIDDLE OF. Na základě nastudovaného přehledu předložek, odpověz na následující otázky. Odpověď tvoř dle obrázku níže. Do EXERCISE BOOK si přepiš všechny otázky a následně si vytvoř i odpovědi (do sešitu). NÁPOVĚDA: Odpovědi budou začínat vazbou - THERE IS nebo THERE ARE...

1) Where is a chicken? 
2) Where are flowers? 
3) Where is a tree (cherry tree)?  (TŘEŠEŇ je ten strom na levém kraji obrázku :D)
4) Where are eggs? 
5) Where is a butterfly? 

Do formuláře poté napiš odpovědi na otázky 1,2 a 5.


Úkoly 6.4.2020 - 8.4.2020 (Další úkoly budou až 14.4.2020)

Testík z minulého týdne zvládla většina bez problémů. Největší problém vám obecně dělalo uvědomění si 3. os. č. j. - Na to se pojí další gramatika: Např. Otázka DO -> DOES/ Zápor: DO NOT -> DOES NOT = DOESN´T / Oznamovací věta: PŘIDEJ VE 3.os, č.j. koncovku -S.

... V příloze PRESENT SIMPLE 2 najdete obdobný testík. Vyzkoušejte. Teď byste si měli poradit nejhůře na 2. Držím palce.

... Book: 110 and 111 - About EASTER. Připomeňte si velikonoční slovníček, který jsme si minulý rok lepili. - ústně :)

Pro zájemce: Odkaz na procvičování slovní zásoby: VOCABULARY - SCHOOL / VOCABULARY -  WAKE UP


Úkoly na týden: 30.3.2020 - 3.4.2020

...Úkoly z minulého týdne byly téměř bez chyby. Dávej pozor jen na 3.os.j.č. - He, She, It...- Známe tvorbu záporu i otázky.
...Do 31.3.2020 - Dokončuj PROJEKT :) Když odevzdáš později, nic se neděje. 
...Vypiš si ze souboru (níže) VOCABULARY UNIT - 3.d / 4.a - všechna slovíčka, která 100% neznáš. Ta, která znáš, si jen zopakuj. Výslovnost najdeš v souboru: VÝSLOVNOST SLOVÍČEK - UNIT 4.A... Klidně si ale do slovníčku můžeš zatím napsat slovíčka AJ a CZ bez výslovnosti. Jen si poslechni správnou výslovnost. Ideální na učení slovíček.

... BOOK - seventy, seventy-one: BIG CHALLANGE - pro zájemce. Vyzkoušej si ústně jednotlivé úkoly.

... Do Exercise book si přepiš tabulky: BOOK - PAGE: seventy-five/EXERCESE: four. - Tzn. PERSONAL PRONOUNS, POSSESSIVE PRONOUNS, POSSESIVE´S.

... Vyzkoušej si, jak bys dopadl v testíku, který bychom psali ve škole. Téma/soubor: PRESENT SIMPLE - V PDF souboru je na 1. straně test/ na 2. straně je test zmenšený + stupnice případného známkování - Tu neřeš :) ( Kdo by chtěl, nalepí si do Exercise book)/ na 3. straně je správné řešení. Vyzkoušej si testík vypracovat opravdu sám. Buď si jej vytiskni nebo piš jen výsledky na volný papír a poté kontroluj. Je možné, že si někteří z vás nebudou vědět rady.. To zatím vůbec nevadí... Postupně na to přijdeme. Rada: ZÁPOR, OTÁZKU  ČI KRÁTKÉ ODPOVĚDI TVOŘÍME POMOCÍ TVARŮ SLOVESA TO DO.

...Do formuláře mi napiš, jak se ti dařilo při testíku. Popřípadě napiš dotazy, pokud jsi něčemu nerozuměl/a. Můžeš přidat informace, jak se ti celkově vede.                                                                              DRŽÍM PALCE.


Úkoly na týden: 23.3.2020 - 27.3.2020

Zatím výborná práce... Fill in the gaps with the verb DO in correct negative form: všichni bez chyby... Chválím za zdůvodnění - Je vidět, že jste ve škole dávali pozor :)

Book:

...PAGE sixty-seven/ EXERCISE 1 - Say the sentences with correct question words from the box.

Přepiš tvé odpovědi do Exercise book :)  Napiš si datum a zadání.   
Exercise book:

...Write your school timetable. (Napiš svůj školní rozvrh - v AJ) - Použij soubor níže a nalep si tabulku do Exercise book (Nezapomeň napsat datum.) Pokud nemáš možnost tisku, vyrob si tabulku vlastní rukou.

...Write 3 sentences about your timetable. (Napiš tři věty o tvém rozvrhu hodin.) Tzn. We have got P.E. at eight o'clock on Tuesday. We have got 6 lesson on Monday ...

PROJECT: Write an interview with your favourite person or famous person.

...Read PAGE sixty-six A SUCCESSFUL GIRL second time.  (Ve škole jsme četli článek A SUCCESSFUL GIRL na str. 66 v učebnici... Přečti si jej ještě jednou. Jedná se o rozhovor (INTERVIEW)). Tvým úkolem je na volný papír nachystat projekt - Rozhovor s tvou oblíbenou osobou či slavnou osobností. 

Zde zadání....      Úkol naskenuj nebo obyčejně vyfoť. Pošli na mgrpolach4a@seznam.cz  

- DO PŘEDMĚTU ZPRÁVY NAPIŠ: 5.AB - INTERVIEW                                               Program Adobe Reader

ONLINE QUIZEZZ: 

...Present Simple - NEGATIVE (don't, doesn't) - Read this....


Fill in the gaps with the verb DO in correct negative form . Dopň vhodný tvar slovesa DO v záporu - tzn. 2 varianty/ (don't or doesn't)
1. My parents ................................... watch TV in the morning.
2. My brother ................................... play beach volleyball.
3. We ....................................... speak French.
4. She ..................................... work in the hospital.
5. I ........................................... like being at home all the time.

 5.AB, MY ANSWER 1 : Napiš:      1: doesn't, 2: doesn't, 3: doesn't ....  Připoj zdůvodnění (českou větou, kdo chce anglicky), proč ve větě 2 a ve větě 4 u sloves play a work není koncovka -s. Jedná se přece o 3. os., j. č ? 

... School subjects  

Fill in the gaps with the school subjects.

1. You work with numbers in this subject: ...............................
2. You learn about the past, about kings, queens, wars, inventions or events in this subject: ..........................
3. You can run, jump, play games, do athletics or do gymnastic exercise in this subject: ................................
4. You learn your mother tongue/language, learn about grammar, you read stories, you write in this subject:  .....................
5. You learn about animals, human body or plants in this subject: ................................
MY ANSWER 2:   Napiš...     1:P.E., 2: Religious education, 3: Biology ....

Kvíz pro dobrovolníky na zopakování učiva PRESENT SIMPLE AND PRESENT CONTINUOUS. (těžší) ... Klidně napište, jak jste dopadli při prvním pokusu. Pokud jste udělali někde chybku, zkuste cvičení opakovat.  Pracujte s chybou. Zdůvodněte si své odpovědi. 

Pro zájemce: Zde je odkaz na interaktivní hru. Posílám ji alespoň ve formě videa. Pokud je tempo na tebe rychlé, zastavuj si video a nachystej odpověď. (https://www.youtube.com/watch?v=--y84xf1D5w)  Doporučuji si k procvičování pustit oblíbené písničky...


SPRÁVNÉ  ODPOVĚDI: (Řada z vás si postupně uvědomila chybku a poslala opravu. Super.)

  • gives, are singing, am watching, drinks ...

Moc chválím. Překvapili jste O:) Týden ještě nezačal a vy pilně posíláte úkol. Super. Děkuji za spolupráci. 

Brzy přidám správné výsledky a zpětnou vazbu pro vaše úkoly i nové úkoly navíc. :) 

Vždy si vytáhněte ty úkoly, které je třeba splnit. Vše, co tady bude, nemusí být hotové. Je to pro vás, abyste nevyšli ze cviku.

Buďte zdrávi. Pomáhejte si doma. Těším se na vás snad brzy ve škole.

                                                                S pozdravem. Hodně sil :)

Úkoly na týden: 16.3.2020 - 20.3.2020

... Slovíčka: Vypište si anglicky a česky slovíčka do Vocabulary/ PS str. 66,67,68 (Uvedené věty nepište.) Tzn. NEPIŠ - John is at school. PIŠ: be at school, be at home atd.

...Pročtěte si informace o PRESENT SIMPLE a  PRESENT CONTINUOUS zde.... Uvědomte si hlavní rozdíly.

Umíš poznat jednotlivé časy?   Po přečtení si vyzkoušej vyplnit formulář  .       


PRESENT SIMPLE TENSE


Přítomný čas prostý (obyčejný) používáme: 

... když mluvíme o obecných faktech, která jsou vždy pravdivá:          Ten times ten makes one hundred.

... když mluvíme o faktech, o kterých si myslíme, že jsou pravdivá a stálá pro dané období:                                                                                                                                              I live in Olomouc.
Dále používáme přítomný čas prostý, když mluvíme o pravidelných, obvyklých událostech. 

Často používáme časová určení always, often, usually, sometimes, never a další příslovce vyjadřující frekvenci pro pravidelné děje.
                                                                                               She never works on Sunday.

Přítomný čas prostý používáme také např. při poskytování instrukcí, popisování cesty nebo když mluvíme o již daném rozvrhu.


Tvar slovesa v přítomném čase prostém je stejný jako tvar infinitivu.

Ve 3. osobě jednotného čísla k němu přidáme ještě koncovku -s (případně -es).


                 We work in the town.          He plays the piano.    I
live in London.        She lives in London.


PRESENT CONTINUOUS TENSE

Přítomný čas průběhový používáme, když mluvíme o dějích, které právě probíhají - v době, kdy o nich mluvíme.
.........................           She is cooking now.   I am reading the book now.    We are speaking.       NOW !
Tvar slovesa v přítomném čase prostém tvoříme pomocí vyčasovaného slovesa být (to be), které je následované významovým slovesem - k jeho základnímu tvaru přidáme koncovku -ing.
.........................             I  +  am  + reading.       He  + is  + jumping.

Otázku tvoříme přehozením slovesa TO BE  před podmět. 

Zápor  tvoříme přidáním částice not za sloveso TO BE.


...What are you doing?                                 ...   I am not playing tennis.    I am playing football right now.